Optimizacija mrežne stranice A1 (ranije Si.mobil)

Optimizacijom mrežne stranice A1.si, poboljšali smo poziciju više od 100 ključnih riječi koje korisnici traže ne Googleu.




Optimizacija web stranice A1.si

Studija primjera A1.si

Optimizacija mrežne stranice A1 (ranije Si.mobil)


Pri optimizaciji mrežne stranice A1.si, odnosno Si.mobil kako se tada zvala robna marka, kada smo započeli s optimizacijom njihove stranice, takvih problema nije bilo. Stranica je već postojala, bila je jedna od najprepoznatljivijih robnih marki u Sloveniji, sa znatnim brojem povratnih poveznica, ali s jednim velikim problemom, a to je da su mrežne stranice konkurenata bile bolje pozicionirane na Googleu.

Upravo zbog toga su se za optimizaciju mrežne stranice obratili nama.
 

Izjava zadovoljne stranke

Po pitanju komunikacije, načina rada, kao i rezultata, suradnja s Dominatusom više je nego ugodno iskustvo. U zajedničkom nastojanju da se ostvare zadani ciljevi gotovo da ne postoji odnos izvršitelj-stranka, nego djelujemo zajednički kao tim. Izazova ima puno, ali rješavamo ih zajednički, kreativno i vrlo uspješno.
Biljana Pejova, A1.si

 
1. Analiza mrežne stranice
Još prije nego smo započeli s optimizacijom, pripremili smo analizu trenutnog stanja, što je kod nas također dio standardnog postupka. Analizom trenutnog stanja pronalazimo prednosti, pogreške, ocjenjujemo smislenost optimizacije i cijenu optimizacije mrežnih stranica. Više o analizi mrežne stranice možete pronaći na ovoj stranici.
Već tijekom analize naišli smo na dosta izazova. Spomenimo neke od najzanimljivijih, a to su:
  • Obim ponude i njezine stalne promjene
    Većina mrežnih trgovina svoju ponudu ne mijenja prečesto, neki se proizvod samo povremeno ukloni iz ponude i doda se novi. Na stranicama koje nude usluge takvih je promjena još i manje. Međutim, kod A1, uklanjanje starih i dodavanje novih modela dio je redovne prakse.
  • Veliki broj pogrešaka 404, koje su se pojavljivale u prošlosti
    Budući da se u prošlosti nisu redovito bavili optimizacijom mrežne stranice, nakupio se ogroman broj pogrešaka 404 i drugih pogrešaka.
  • Suradnja s vanjskim timom programera i određivanje prioriteta u realizaciji
    Kod ovako velikih projekata, komplikacija ionako ima dosta. Vanjski tim programera sigurno će dodatno zakomplicirati ionako već dovoljno težak projekt, barem smo tako mislili.
  • Prelazak sa simobil.si na A1.si
    Svaki prelazak s jedne na drugu robnu marku, te posljedično i na drugu domenu, zahtjevan je projekt. Kod ovako opsežnog projekta takav je prelazak znatno teži, a komplikacije je bolje unaprijed predvidjeti, jer kurativno popravljanje pogrešaka može donijeti gubitak teško stečenih pozicija, pad posjećenosti i posljedično ogromne troškove.
Za sve te i brojne druge, manje izazove, prvi uvjet je da tvrtka koja optimizira mrežnu stranicu vrlo dobro razumije cijeli proces i sve funkcionalnosti koje njihova mrežna stranica omogućava, ne samo neregistriranim nego i registriranim korisnicima (moj.a1.si), zaposlenicima tvrtke (CRM), i drugima.
 
2. Izbor ključnih riječi za SEO
Nakon analize ključnih riječi, odabrali smo 60 ključnih riječi čije će se rangiranje pratiti nekoliko puta mjesečno. Nekoliko izabranih riječi bile su »zimzelene«, te smo za njih pretpostavili da se neće mijenjati (kategorije kao što su telefoni, samsung telefoni...), za druge (modeli telefona, tableta) smo znali da je rok trajanja ograničen i da će ih po povlačenju iz ponude trebati zamijeniti novim modelima.

Izabrali smo 60 ključnih riječi koje su za njihovo poslovanje bile jako relevantne, a korisnici su ih također pretraživali na mreži.

CILJ 1: Barem 20 od odabranih 60 ključnih riječi postaviti na prvu stranicu, ako stranica tamo već nije uvrštena, odnosno postaviti na bolju poziciju ako se već nalazi na prvoj stranici.
CILJ 2: Barem 40 od odabranih 60 ključnih riječi postaviti na prvu stranicu, ako stranica tamo već nije uvrštena, odnosno postaviti na bolju poziciju ako se već nalazi na prvoj stranici.
 
3. Optimizacija mrežne stranice
Kada smo zajedno s A1 izabrali ključne riječi koje će najviše doprinijeti njihovoj robnoj marci, prihvatili smo se optimizacije mrežne stranice. Izazove suradnje s vanjskim timom programera pokušali smo riješiti na različite načine, a na kraju se najboljim pokazalo uvođenje redovitih kratkih tjednih sastanaka, na početku uživo a kasnije sve češće preko Skypea. Kratkim redovnim tjednim sastancima postigli smo to da su se stvari redovno pomicale, a nesporazuma je bilo bitno manje nego da smo programerima slali samo pisane upute.
Istovremeno s početkom optimizacije, prihvatili smo se i ispravljanja svih pogrešaka koje su se nakupile u prošlosti, te poboljšavanja tehničkih karakteristika mrežne stranice.
Premda ovakva mrežna stranica ima ogroman broj vanjskih poveznica, većina tih poveznica usmjerena je na prvu stranicu ili na podstranice koje nisu relevantne za optimizaciju, jer tamo nema ključnih riječi s kojima želimo biti na prvoj stranici Googlea (pravne obavijesti, zaposlenici tvrtke...). Upravo zbog toga je offsite optimizacija važan dio takvih mrežnih stranica.
 

87 % ključnih riječi na 5 top pozicija


100 % uspješnost pri prelazu na https
*sve ključne riječi zadržale su dobivene pozicije ili im se pozicija poboljšala.
 

Ključna riječ Broj pretraživanja Pozicija prije Pozicija nakon
Office 365 27.100 > 30 6
iPhone 8 12.100 27 3
iPhone X 12.100 23 2
Huawei p10 8.100 > 30 4
Huawei p20 6.600 4 2
Huawei p20 Lite 4.400 12 5
Huawei p20 Pro 4.400 > 30 3
iPhone SE 4.400 > 30 1
Huawei Mate 10 Lite 3.600 13 2
davčna blagajna 880 16 3
Ključna riječ Broj pretraživanja Pozicija prije Pozicija nakon
pametni telefon 880 27 7
iPhone 7 cena 720 9 6
mobilni internet 590 5 1
imenik mobilnih številk 480 7 2
Samsung Galaxy s9 Plus 480 > 30 1
Lenovo Tab 4 320 > 30 1
predplačniški paket 320 3 1
Sony Xperia xz2 320 > 30 4
doro 6050 260 17 2
mobilni telefon 210 24 4
* u tablici su prikazani rezultati mjerenja u kolovozu 2018.  

I vi želite povećati uspješnost svojih projekata?

Osnovni podaci:
Polja označena s (*) su obvezna.
U čemu vam treba naša pomoć?*
Koje su vaše želje?*
Pošalji upit >