|
Optimizacija mrežne stranice A1 (ranije Si.mobil)Pri optimizaciji mrežne stranice A1.si, odnosno Si.mobil kako se tada zvala robna marka, kada smo započeli s optimizacijom njihove stranice, takvih problema nije bilo. Stranica je već postojala, bila je jedna od najprepoznatljivijih robnih marki u Sloveniji, sa znatnim brojem povratnih poveznica, ali s jednim velikim problemom, a to je da su mrežne stranice konkurenata bile bolje pozicionirane na Googleu. Upravo zbog toga su se za optimizaciju mrežne stranice obratili nama. Izjava zadovoljne strankePo pitanju komunikacije, načina rada, kao i rezultata, suradnja s Dominatusom više je nego ugodno iskustvo. U zajedničkom nastojanju da se ostvare zadani ciljevi gotovo da ne postoji odnos izvršitelj-stranka, nego djelujemo zajednički kao tim. Izazova ima puno, ali rješavamo ih zajednički, kreativno i vrlo uspješno.Biljana Pejova, A1.si |
1. Analiza mrežne stranice Još prije nego smo započeli s optimizacijom, pripremili smo analizu trenutnog stanja, što je kod nas također dio standardnog postupka. Analizom trenutnog stanja pronalazimo prednosti, pogreške, ocjenjujemo smislenost optimizacije i cijenu optimizacije mrežnih stranica. Više o analizi mrežne stranice možete pronaći na ovoj stranici. Već tijekom analize naišli smo na dosta izazova. Spomenimo neke od najzanimljivijih, a to su:
|
2. Izbor ključnih riječi za SEO
Nakon analize ključnih riječi, odabrali smo 60 ključnih riječi čije će se rangiranje pratiti nekoliko puta mjesečno. Nekoliko izabranih riječi bile su »zimzelene«, te smo za njih pretpostavili da se neće mijenjati (kategorije kao što su telefoni, samsung telefoni...), za druge (modeli telefona, tableta) smo znali da je rok trajanja ograničen i da će ih po povlačenju iz ponude trebati zamijeniti novim modelima. Izabrali smo 60 ključnih riječi koje su za njihovo poslovanje bile jako relevantne, a korisnici su ih također pretraživali na mreži. CILJ 1: Barem 20 od odabranih 60 ključnih riječi postaviti na prvu stranicu, ako stranica tamo već nije uvrštena, odnosno postaviti na bolju poziciju ako se već nalazi na prvoj stranici. CILJ 2: Barem 40 od odabranih 60 ključnih riječi postaviti na prvu stranicu, ako stranica tamo već nije uvrštena, odnosno postaviti na bolju poziciju ako se već nalazi na prvoj stranici. 3. Optimizacija mrežne stranice Kada smo zajedno s A1 izabrali ključne riječi koje će najviše doprinijeti njihovoj robnoj marci, prihvatili smo se optimizacije mrežne stranice. Izazove suradnje s vanjskim timom programera pokušali smo riješiti na različite načine, a na kraju se najboljim pokazalo uvođenje redovitih kratkih tjednih sastanaka, na početku uživo a kasnije sve češće preko Skypea. Kratkim redovnim tjednim sastancima postigli smo to da su se stvari redovno pomicale, a nesporazuma je bilo bitno manje nego da smo programerima slali samo pisane upute. Istovremeno s početkom optimizacije, prihvatili smo se i ispravljanja svih pogrešaka koje su se nakupile u prošlosti, te poboljšavanja tehničkih karakteristika mrežne stranice. Premda ovakva mrežna stranica ima ogroman broj vanjskih poveznica, većina tih poveznica usmjerena je na prvu stranicu ili na podstranice koje nisu relevantne za optimizaciju, jer tamo nema ključnih riječi s kojima želimo biti na prvoj stranici Googlea (pravne obavijesti, zaposlenici tvrtke...). Upravo zbog toga je offsite optimizacija važan dio takvih mrežnih stranica. |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* u tablici su prikazani rezultati mjerenja u kolovozu 2018. |