Prvi korak za uspješno Google AdWords oglašavanje je analiza vaše djelatnosti i pravilno prepoznavanje navika vaših ciljanih kupaca. Oglašavanjem u pretraživačkoj mreži do kupaca dolazimo točno u trenutku kada oni traže vaše proizvode i usluge, dok s brojnim drugim mogućnostima koje Google nudi možete stvoriti nove potrebe, nove upite, veću prepoznatljivost vaše robne marke i dobiti nove kupce, koji će u trenutku kupnje vašu tvrtku već poznavati i u nju imati povjerenja.
Želite također povećati prepoznatljivost vaše tvrtke, ili vaše proizvode i usluge postaviti na vrh tražilice Google? Zajedno to možemo efikasno realizirati, o čemu govore i izjave naših klijenata.
Na našem blogu, na stranici Računalniške novice i u brojnim drugim medijima napisali smo veliki broj članaka o Google AdWords oglašavanju. U nastavku možete pronaći najčešća i najvažnija pitanja:
Što je to oglašavanje u pretraživačkoj mreži, koje su druge mogućnosti?
Oglašavanje u pretraživačkoj mreži je ono oglašavanje na koje najprije pomislimo kada netko spomene Google AdWords oglašavanje. Kod te vrste oglašavanja radi se o zakupu ključnih riječi pod kojima će se prikazati vaš oglas, onda kada netko na Googleu u polje za pretraživanje upiše jednu od zakupljenih ključnih riječi, odnosno fraza.
Primjer oglašavanja u pretraživačkoj mreži prikazuje donja slika.
Oglašavanje u pretraživačkoj mreži nipošto nije jedina opcija koju Google AdWords oglašavanje nudi. Osim toga, nove kupce možete doseći i preko oglašavanja u prikazivačkoj mreži (display), preko ponovnog traženja (remarketing) i dinamičnog ponovnog traženja (dynamic remarketing), putem oglašavanja na YouTubeu, oglašavanja preko Gmail oglasa (Gmail Sponsored Promotions), te još nekim naprednijim tehnikama koje Google AdWords oglašavanje omogućava.
Svaka od spomenutih opcija primjerena je za točno određene situacije, a koja će biti najprimjerenija za vas ovisi ponajviše o ciljevima koje želite ostvariti (povećanje prodaje, povećanje prepoznatljivosti robne marke, osvještavanje o post-prodajnim uslugama...).
Kolika je cijena Google oglašavanja po kliku na oglas?
Vrlo često pitanje, na koje ne postoji jednostavan odgovor.
Na cijenu klika utječe u prvom redu vaša konkurencija jer, generalno, Google AdWords oglašavanje funkcionira po sustavu aukcije – tko dâ više, dobije višu poziciju. Da sve ne bi bilo tako jednostavno, Google osim same cijene koju ste spremni platiti za pojedini klik u obzir uzima i ocjenu kvalitete (Quality Score). Što je vaša ocjena kvalitete viša, to će cijena klika biti niža.
Na gornjoj slici možete vidjeti na koji će način ocjena kvalitete utjecati na vašu cijenu klika. Obično najprije u Googleovom alatu za planiranje ključnih riječi (Keyword Planner) provjerimo kolika je očekivana cijena klika, a za odlično uređene kampanje koje postižu izuzetne ocjene kvalitete možemo očekivati i do 50% nižu cijenu klika, s još uvijek odličnim prosječnim rangom uvrštenosti.
Na kraju krajeva, konverzija i ROI znatno su važniji od cijene klika, stoga je bitno zakupiti prave ključne riječi, upravo one preko kojih ćete ostvariti zacrtane ciljeve.
Što je ocjena kvalitete, odnosno Quality Score?
Ocjena kvalitete, odnosno tzv. Quality Score je ocjena od 1 do 10 koju Google dodjeljuje svakoj ključnoj riječi. Ocjenu kvalitete možete vidjeti u sučelju Google AdWordsa tako da pri pregledu ključnih riječi uključite stupac "Ocjena kvalitete" ili pokazivač miša postavite na oblačić pored odabrane ključne riječi:
Na ocjenu kvalitete generalno govoreći utječu tri čimbenika:
-
Očekivani CTR
-
Primjernost oglasa
-
Korisničko iskustvo na web stranici
Ako je vaš oglas toliko zanimljiv da će korisnik htjeti kliknuti na njega, bit će također u kontekstu s ključnom riječju i sadržajem na vašoj web stranici, te će korisničko iskustvo na vašoj stranici biti odlično, a i Google će zaraditi više jer:
-
Google će kratkoročno zaraditi zbog klika na vaš oglas.
-
Dugoročno, Google će zaraditi zato što će korisnici rado klikati na oglase na kojima će ih nakon klika dočekati dobro korisničko iskustvo, koje je u kontekstu s očekivanim.
Dobru ocjenu kvalitete Google će nagraditi tako što će vaši troškovi biti manji, a to je ujedno i razlog da se potrudite zadovoljiti sve čimbenike dobre ocjene kvalitete, jer ćete tako i vi zaraditi više.
Koja je razlika između Google AdWords oglašavanja i optimizacije web stranice?
Kod Google oglašavanja vaš se oglas može pojaviti i iznad tzv. organskih hitova, a osim toga na neplaćene, odnosno organske hitove korisnici češće klikaju.
Jedna od razlika je i to da pri plaćenim pretraživanjima plaćate po kliku, a budući da je organska pozicija besplatna, platit ćete samo uslugu optimizacije koja će vas dovesti do prvih pozicija.
Također, uspjeh se mjeri ponešto drugačije, jer se kod Google AdWordsa uspjeh mjeri CTR-om, prosječnom pozicijom, ocjenom kvalitete itd., dok je kod optimizacije važno prije svega uvrstiti se što više među hitovima. Kako za Google AdWords oglašavanje, tako i za optimizaciju mrežnih stranica, najvažnije je da ostvarite vaše ključne indikatore uspjeha, kao što je npr. kupnja, registracija, ispunjen kontaktni obrazac...
Koliko košta vaša usluga?
Jednostavno pitanje na koje na žalost ne postoji jednostavan odgovor.
Kolika će biti cijena Google AdWords oglašavanja, ovisi o opsegu vaših oglasnih akcija, o opsegu ponude koju želite oglašavati i od visine budžeta kojega želite uložiti u Google.
Poslovanje s naše strane je 100% transparentno, što u praksi znači da su sredstva koja su namijenjena za Google odvojena od troška naših usluga, a vi u svakom trenutku možete pregledati koliko sredstava ste gdje uložili i koliko ih još imate na raspolaganju.
Za više informacija i okvirnu ponudu -
kontaktirajte nas.
Što se dogodi ako s vašom uslugom nisam zadovoljan?
Uvjereni smo da se to neće dogoditi, ali svejedno možemo pretpostaviti.
Ako se odlučite da više ne želite našu pomoć pri Google AdWords oglašavanju, cijeli Google AdWords račun i sve ostalo što smo za vas realizirali ostat će trajno u vašem vlasništvu.
Cijela kreativa koju mi realiziramo je u vašem vlasništvu, mi samo vodimo i optimiziramo oglašavanje dokle vi to želite.
Imam promotivni kod. Kako ga mogu iskoristiti?
Ako imate promotivni kod za Google AdWords oglašavanje, možete ga iskoristiti, ali samo u slučaju da zadovoljavate određene uvjete:
-
Kodovi su namijenjeni samo za nove oglašivačke račune.
-
Kodovi su vremenski ograničeni – provjerite da vaš nije istekao.
-
Možete iskoristiti samo jedan promotivni kod po svakom računu.
-
Prije korištenja promotivnog koda morat ćete unijeti podatke o plaćanju, te u većini slučajeva također i uložiti određena sredstva, prije nego što kod se kod aktivira i odobri se kredit na vašem računu.
-
Kodovi mogu biti lokacijski ograničeni.
Ako stalno otvarate nove i nove račune i na njima koristite promotivne kodove, Google će to kazniti i u najgorem slučaju vam onemogućiti daljnje korištenje oglašavanja. Rješavanje blokiranih računa vrlo je dugotrajan proces i morat ćete ponešto pregovarati prije nego što vam ponovno omoguće oglašavanje, ako uopće. Prema tomu, ako imate iskrene namjere i želite dobiti nove poslove preko Google AdWords oglašavanja, takvu vam praksu ne bismo nipošto preporučili.
Zašto se moji oglasi ne prikazuju?
Ako vi sami ne vidite svoje oglase na Googleu, to nipošto ne znači da se oni ne prikazuju drugim korisnicima. Kakva je situacija s vašim oglasima možete jednostavno provjeriti tako da:
-
Koristite alat za pregled oglasa (Google AdWords -> Alati -> Pregled oglasa i analiza).
-
Postavite pokazivač miša na oblačak pored ključnih riječi, te će vam se otvoriti prozor u kojem će se pokazati informacije o prikazivanju vašeg oglasa pod izabranom ključnom riječi. To je lijepo prikazano na donjoj slici.
Ukoliko se vaš oglas ne prikazuje u alatu za pregled i analizu, a u oblačiću pokraj ključnih piše "No" te je statistika prikaza oglasa prazna, vaš se oglas doista ne prikazuje. Razlozi za to mogu biti različiti, spomenut ćemo neke od najčešćih, a to su:
-
Problem sa sredstvima na vašem računu – ako su sredstva iskorištena ili uopće nisu doznačena, možda je došlo do nekog problema pri obračunavanju preko kreditne kartice. Provjerite stanje na vašem računu prije nego nastavite.
-
Oglasi su još u kontroli – ukoliko ste oglase nedavno dodali, moguće je da se oni još kontroliraju. Isto vrijedi i za novootvorene račune. Kontrola može potrajati do 24 sata, iako se u većini slučajeva to riješi bitno brže.
-
Neodobreni oglasi – ako vaši oglasi krše pravilnike Google AdWords oglašavanja, moguće je da će pri kontroli biti odbijeni. U ovom slučaju to će biti jasno označeno unutar AdWordsa, a dobit ćete i e-mail s tom obavijesti.
-
Provjerite dnevni limit – ako je limit dosegnut, vaši se oglasi više neće prikazivati.
-
Stanje kampanja, oglasnih akcija, oglasa, ključnih riječi... Provjerite je li sve aktivno ili su neke od spomenutih stvari zaustavljene ili izbrisane.
-
Provjerite negativne ključne riječi – ako ste dodali istu ključnu riječ i među izabrane i među negativne ključne riječi, negativna ključna riječ onemogućit će prikaz.
U većini slučajeva pomoću gore navedenih savjeta doći ćete do rješenja, a ako i dalje niste pronašli ništa korisno u gornjem odgovoru, slobodno se možete obratiti nama.
Na kojem se mjestu prikazuje moj oglas?
Prosječna pozicija u sustavu Google Ads govori vam na kojem se mjestu u prosjeku nalazi vaš oglas.
Primjer:
Ako se vaš oglas prikaže 30x na prvom i 30x na trećem mjestu, prosječna pozicija bit će 2.
Isto tako, prosječna pozicija bit će 2 ako se vaš oglas prikaže 20x na prvom, 20x na drugom i 20x na trećem mjestu.
Ako vaše ključne riječi upišete u Google i usporedite poziciju ključne riječi s podacima o prosječnoj poziciji, one će se vjerojatno razlikovati, jer Google poznaje vašu povijest, zna što ste u prošlosti tražili i koje stranice ste posjećivali, te će u skladu s tim prilagoditi i prikaz oglasa. Upravo zbog toga ovo nije najprimjereniji način za utvrđivanje prosječnih pozicija ključnih riječi.
Utječe li AdWords i na organske pozicije moje stranice?
NE.
Jedno od najzabavnijih pitanja, na koje nailazimo prilično često.
Ako ste zaustavili oglašavane te istovremeno izgubili i organske pozicije, jamčimo vam da to jedno s drugim nema nikakve veze. Ako putem oglašavanja niste postigli postavljene ciljeve, ne započinjite s oglašavanjem samo zato da bi vaše organske pozicije bile bolje. Radije se posvetite sadržaju vaše stranice, te tehničkoj i sadržajnoj optimizaciji, ili pak nazovite nas da vam pomognemo. Više o tome možete pročitati ovdje:
https://www.dominatus-digital.hr/seo-optimizacija-web-stranice-za-trazilice
Zašto za vođenje Google AdWords oglašavanja trebam vas?
Nabrojit ćemo neke od razloga:
-
Jer svoje vrijeme možete iskoristiti bolje.
-
Jer mi na temelju iskustva možemo bolje izabrati one ključne riječi koje su bliže vašim ciljevima.
-
Jer je naše poslovanje u potpunosti transparentno, te u svakom trenutku znate kolika je cijena naših usluga.
-
Jer imamo izravan kontakt sa savjetnicima u Googleu.
-
Jer vas u to mogu uvjeriti i izjave naših klijenata.
Od konkurencije nas razlikuje nekoliko jedinstvenih prednosti:
-
Naše poslovanje je 100% transparentno – račun je pod vašom kontrolom, imate puni pristup do svih podataka.
-
Učinak oglašavanja UVIJEK ćemo izmjeriti i dokazati.
-
Svaku stranicu oglašavamo baš kao da je naša!